Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK

Dariusz TARNAPOWICZ, Sergiej GERMAN-GALKIN
The use of generating sets with ing gas engines in “Shore to Ship” systems
DOI 10.12914/MSPE-05-03-2016
Streszczenie: Głównym źródłem zanieczyszczenia powietrza w portach są statki morskie, na których energie elektryczną wytwarza się w autonomicznych zespołach prądotwórczych Diesel- Generator. Najbardziej skutecznym sposobem ograniczenia szkodliwych emisji spalin przez statki jest wyłączenie okrętowych zespołów prądotwórczych i dostarczenie energii elektrycznej z lądu w systemie „Shore To Ship”. Główny problem realizacji zasilania statków z lądu związany jest z dopasowaniem parametrów napięcia sieci lądowej z siecią okrętową. Obecnie zalecanym rozwiązaniem jest zasilanie z elektroenergetycznej sieci lądowej z wykorzystaniem przekształtników energoelektronicznych. W artykule przeprowadzono analizę systemu „Shore To Ship” z wykorzystaniem zespołów prądotwórczych z silnikami gazowymi LNG. Przedstawiono topologie układów z generatorami LNG, korzyści ekologiczne takiego rozwiązania, zalety i wady.
Słowa kluczowe: system „Shore To Ship”, zespoły prądotwórcze LNG – Generator
Czytaj artykuł »  

   
© wydawnictwo.panova.pl