Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK

O. Klyus, O. Bezyukov
Use of water-fuel mixture in diesel engines at fishing vessels
DOI 10.1515/mspe-2017-0016
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych określających parametry fizyczne mieszanki paliwa wytworzone z ropy naftowej, oleju napędowego, estrów metylowych oleju rzepakowego (do 20%) i wody (do 2,5%). Uzyskane wyniki dowodzą, że dodanie składników biologicznych (estry metylowe oleju rzepakowego) i wody do oleju nie powoduje pogorszenia właściwości fizycznych i chemicznych, są porównywalne z parametrami paliwa podstawowego, czyli oleju napędowego z ropy naftowej. Mieszanina była przedmiotem badań na stanowisku z zastosowaniem silnika z samozapłonem za pomocą wstępnie katalitycznej obróbki paliwa. Proces obróbki paliwa polegał na tym, że materiał aktywny katalitycznie miał bezpośredni kontakt na korpusie rozpylacza. Przy porównywalnych parametrach eksploatacyjnych dla silnika, otrzymane spaliny, zadymienie było niższe nawet o 60% ze względu na wstępną obróbkę mieszanki paliwa w stosunku do fabrycznego układu wtrysku paliwa wykonanego z użyciem oleju napędowego z ropy naftowej.
Słowa kluczowe: silnik wysokoprężny, obróbka wstępna paliwa, woda, paliwo
Czytaj artykuł »

   
© wydawnictwo.panova.pl