Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK

A. Andrykiewicz, J. Słonimiec, T. Łagutko, I. Kolar
Ecolabelling jako proekologiczny instrument stymulacji popytu na rynek produktów konsumpcyjnych
Streszczenie: Artykuł obejmuje problematykę wpływu ekoznakowania na wybory konsumenc-kie w Niemczech i Polsce. Zawiera ona zarówno genezę powstania ecolabellingu oraz jej funkcje. W dalszej części artykułu zostało zawarte zagadnienie produktu ekologicznego. Bardzo istotnym zjawiskiem i coraz bardziej powszechnym jest zjawisko greenwashing`u, czyli m. in. bezpodstawnego wykorzystywania znaków ekologicznych w celu zwiększenia sprzedaży. Walka, czy też ograniczanie tego zjawiska związane jest z kryteriami przyznawania ekoznaków, które zostały opisane w dalszej części. Badania dotyczące znajomości znaków ekologicznych zostały przeprowadzone w pierwszym kwartale bieżącego roku wśród studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Uniwersytetu im. Christiana-Albrechta w Kiel. Dotyczyły znajomości nie tylko ekoznaków ale również ilości pieniędzy, które przeznaczane są na zakupy. Wyniki badań stwierdziły, że polscy studenci mniejszą rolę przy wyborach w zakupach przykładają do kwestii środowiskowych, niż stu-denci niemieccy.
Słowa kluczowe: ecolabelling, popyt ekologiczny, produkty ekologiczne, rynek produktów ekologicznych
Czytaj artykuł » 

   
© wydawnictwo.panova.pl