Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK

M. Drzewiecka, A. Stachowiak
The framework of an expert system supporting quality management
DOI 10.12914/MSPE-01-04-2014

Streszczenie: Obecne uwarunkowania rynkowe sprawiły, że przedsiębiorstwa funkcjonują w otoczeniu, w którym posiadanie certyfikatu systemu zarządzania jakością jest niewystarczające do tego, aby zagwarantować z jednej strony zadowolenie klientów, a z drugiej skuteczność i efektywność wdrożonego systemu projakościowego. Niezwykle ważne i krytyczne z punktu widzenia osiągnięcia zamierzonych celów zarządzania jakością są działania związane z identyfikacją i oceną niezgodności. Z uwagi na liczne trudności związane z tymi działaniami oraz ograniczone wykorzystywanie tradycyjnych metod i narzędzi wsparcia w tym zakresie, autorki zaproponowały w niniejszym artykule koncepcję systemu ekspertowego. Celem systemu jest zapewnienie skutecznego nadzoru nad wszelkimi niezgodnościami pojawiającymi się w ramach funkcjonowania dowolnej organizacji, która zamierza doskonalić wdrożone systemy zarządzania jakością.
Słowa kluczowe: system zarządzania jakością, doskonalenie, system ekspertowy
Czytaj artykuł »

   
© wydawnictwo.panova.pl