Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. OK

K. Midor
An analysis of the causes of product defects using quality management tools
DOI 10.12914/MSPE-04-04-2014
Streszczenie:
Współczesne przedsiębiorstwo, aby się utrzymać lub wzmocnić swoją pozycję  na rynku  musi w swoich działaniach kierować się  zasadami zarzadzania jakością. Szczególnie istotna jest zasada  zera defektów, która została opracowana przez Crosby'ego i oznacza produkcję bezusterkową. Zasada ta związana jest przede wszystkim z zapobieganiem powstawaniu błędów i wad na wszystkich etapach produkcji. Aby to osiągnąć należy między innymi stosować narzędzia zarzadzania jakością.  W artykule zastała przedstawiona analiza przyczyn reklamacji wyrobu branży motoryzacyjnej za pomocą narzędzi zarządzania jakością takich jak diagram Ishikawy, analiza Pareto, co pozwoliło na identyfikację przyczyn wadliwości wyrobu. Na podstawie uzyskanych wyników zaproponowano działania zapobiegawcze. Przedstawione w artykule działania i uzyskane rezultaty dowodzą skuteczności stosowania wspomnianych narządzi zarządzania jakością.
Słowa kluczowe: narzędzia zarzadzania jakością, diagram Ishikawy, analiza Pareto, wadliwość wyrobu
Czytaj artykuł »

   
© wydawnictwo.panova.pl